Routebeschrijving

Fietscruise Griekenland – Corfu

Het thuisland van Odysseus

8 dagen / 7 nachten | van / naar Corfu | fietscruise met gids

ca. 175 km op de fiets | niveau 2-3

Op de Ionische eilanden voor de westkust van Griekenland laat Hellas haar groenste kant zien: puur natuur, de kristalhelder blauwe glinsterende Ionische Zee. Eeuwen van Venetiaanse invloeden domineren de archipel van de Ionische eilanden. Vanuit Corfu, het droomeiland van de onvergetelijke Oostenrijkse keizerin Sissi, voert deze reis ons naar regio's die in het buitenland niet erg bekend zijn. Ontdek per boot en fiets het beroemde eiland Ithaca, waarvan wordt gezegd dat het de thuisbasis was van Odysseus,. Ontden het onvergetelijke groene vogelreservaateiland Lefkas, de fantastische bergwereld van Kefalonia en de prachtige olijfbomen van het kleine eiland Paxos. Geniet van het verblijf aan boord van het houten motorschip MS Panagiota en laat je verwennen door de uitstekende Griekse keuken en de gezelligheid van het schip!

Hoogtepunten van deze fiets- en vaarvakantie

✔ Het klooster Agios Athanasios

✔ Culinair: Mezedes - een overvloedig voorgerecht

✔ Griekenland op zijn groenst

✔ Het traditionele fiets- en vaarvakantieschip MS Panagiota

Routebeschrijving

Dag 1 (vr): Corfu / Marina Gouvia (inscheping)

Individuele aankomst per vliegtuig en aansluitend transfer naar het schip. Check in op de Panagiota vanaf 14.00 uur. Diner aan boord. Overnachting op Corfu.

Dag 2 (za): Corfu-eiland - Sivota - Parga - Lefkas-eiland (fietsen ca. 28 km)

Van wal! ’s-Morgens steken we over naar Sivota op het vasteland van Griekenland. Daar begint onze eerste fietstocht die ons leidt naar Parga, prachtig gelegen onder een Venetiaans fort dat uittorent boven de oude stad. Hier wacht de boot ons op om ons mee te nemen op een lange cruise naar Nidri op het eiland Lefkas. Onderweg passeren we een geestige draaibrug die Lefkas verbindt met het Griekse vasteland. U brengt de nacht door in de levendige haven van Nidri.

Dag 3 (zo): Lefkas-eiland (fietsen ca. 35 km)

Na het ontbijt beginnen we met een korte tocht naar een waterval bij Nidri. Met een beetje geluk tuimelt er genoeg water voor een verfrissende duik. Daarna gaan we verder langs rustige wegen over de heuvels naar het pittoreske havenstadje Sivota. Hier stappen we aan boord en we varen naar Fiskardo op het eiland Kefalonia, gelegen op de noordpunt van het eiland. Geniet van de betoverende havenstad met zijn kleurrijke huizen en vele cafés en bars langs de levendige boulevard aan het water.

Dag 4 (ma): Kefalonia-eiland (fietsen ca. 39 km)

We verlaten Fiskardo op de fiets en beklimmen een indrukwekkende bergweg aan de westkust van Kefalonia, vanwaar we een adembenemend uitzicht hebben over het Assos-schiereiland en het beroemde Myrtos-strand. Na de klim draaien we landinwaarts en steken we het eiland over. Kort voor het einde van de fietstocht bezoeken we de Melissani-druipsteengrot aan boord van een kleine roeiboot. We verwonderen ons over de ongelooflijke blauwe tinten die gecreëerd zijn door de unieke grotformaties, zon en water. In Sami wacht de boot ons op en eenmaal aan boord, vertrekken we naar Vathy op Ithaka.

Dag 5 (di): Eilanden Ithaca (fietsen ca. 20 of 28 km)

’s-Ochtends fietsen we op het eiland Ithaca. Het thuisland van de mythische koning Odysseus is een heuvelachtig eiland met een prachtig landschap. Op de fietsroute van vandaag kunnen we genieten van het typische karakter van de Ionische eilanden, weg van de gebaande toeristische paden. Knoestige olijfbomen, kristalhelder water en vriendelijke eilandbewoners - de tijd lijkt stil te staan ​​op Ithaca. Beslis zelf of u zin heeft in een echte heuvelklim of liever het ontspannen alternatief van een panoramische rit op halve hoogte. De Panagiota wacht op onze aankomst in Frikes voordat ze vertrekt naar het kleine eiland Meganisi.

Dag 6 (wo): eilanden Meganisi en Paxos (fietsen ca. 17 km)

Meganisi is een klein eiland met veel charme, dat we ’s-ochtends op de fiets verkennen. De panoramische tocht voert ons langs eenzame eilandwegen en door de drie dorpjes van het eiland, die ons een goede indruk geven van het traditionele eilandleven van de Grieken. Bij het Spartochori strand kunnen we genieten van een kopje koffie en een duik in de zee. ’s-Middags varen we naar het eiland Paxos, waarvan de unieke natuurlijke haven in Gaios een bijzondere eilandsfeer creëert. We kunnen de avond doorbrengen in een van de gezellige tavernes van Gaios.

Dag 7 (do): eilanden Paxos en Corfu (fietsen ca. 23 km)

Paxos, het kleinste van de zeven Ionische eilanden, is een bos van olijfbomen, wat het eiland zijn prachtige zilvergroene kleur geeft. Tijdens de fietstocht van vandaag omcirkelen we het eiland. We kunnen onze laatste duik in de Middellandse Zee nemen op een van de vele stranden. Na de lunch brengen de Panagiota ons terug naar Corfu, waar we onze reis eindigen met een diner en een gezellig samenzijn aan boord.

Dag 8 (vr): Corfu / Marina Gouvia (ontscheping)

Na het ontbijt, uitchecken en individueel terugkeren naar huis of verlengd verblijf in Griekenland.

Let op: Alle hierboven vermelde fietsafstanden zijn slechts bij benadering.

Wijzigingen in het reisschema
We behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in het geplande reisschema als gevolg van veranderende wind- en weersomstandigheden en organisatorische vereisten.